7.2.12

Avokado Büyütmek

İstanbul'a geldiğim gibi, mutfakta duran yaklaşık 20 avokado çekirdeğinden ikisini suya kavuşturdum. Bu defa toprağa dikmedim, onun yerine arkadaşım Göknur'un yöntemini uyguladım (:

Marmaris'ten İstanbul'a doğru yola çıkmadan ailesinin evinde yemek yedik, o sırada masaya getirdiği avokado çekirdeğiyle uğraşmaya başladı, ben de aval aval izliyordum. Bir baktım ki bir şeyler saplıyor çekirdeğe :) Şaşkınlıkla izledim ve sonra açıklığa kavuştu neyse ki (:


Çekirdeğin kabuğunu soyduktan sonra çekirdeğin şişman tarafı altta kalacak şekilde, boyutunun 1/3 ünden (aşağıdan)  3 tarafına kürdanlar soktu, sonra da su dolu bardağın üzerine yerleştirdi. "Bu nedir nedir?" diye sordum, meğer normal şartlarda (toprağa dikilince) aylar süren çimlenme süreci bu şekilde yaklaşık 20 gün sürüyormuş sadece! =) Ama tipi görmelisiniz yaratık gibi bişi!! ^^



Bakalım merakla bekliyorum şimdi :)

5 yorum:

  1. hiçbirşey saplamadan, ince belli çay bardağına koymak da işe yarıyor.

    YanıtlaSil
  2. Pencere onu bahcem icin avokado almistim, annem bir guzel yiyip, cekirdegini de atmis :) Dun iki tane daha aldim. Dilerim kismet olur bunu yapmak. Sirada bir de ananas var!

    YanıtlaSil
  3. Ben başka bir yöntemi kullanıyorum; önce, tohumu havlu kağıdı içinde sarıyorum, kağıdı islatıyorum, plastik pöseti içinde koyuyorum, bir dolaba/çekmeceye atıyorum ve onu unutmaya çalışıyorum. Hatırlayınca açıyorum, ve kökü görüyorsam o zaman alıyorum ve sizin kullandığınız yöntemi ile devam ediyorum...

    YanıtlaSil
  4. ben de aynen senin gibi yaptım Didem. 2 haftayı geçeli çok oldu ama hala görünürde kök yok:( Okuduğum kadarıyla eğer avokado evimize gelene kadar yaptığı yolculuk esnasında donarsa-dondurulursa o çekirdekten hayır gelmiyormuş..
    umarım seninkiler çıkar:))

    YanıtlaSil