16.10.12

Ekim'in Naneleri...

Bu sene bu bahçede ne çok zaman geçirdiğime inanamıyorum.
6 senedir ilk sanırım =)
Bir yandan permakültür ve çocuk projeleri için koştururken, bir yandan da ara verip bahçenin her gün değişerek kucaklaması büyülüyor beni!

Şimdilerde kış için bol malçlama zamanı, gerçi bunun mevsimi yok, ancak önümüzdeki sene için de bahçenin muhtelif yerlerinde mevcut bulunan "çim"lerin yerini yabani otların ve dolayısıyla canlanmış bir toprak ve pek çok solucanın almasına çalışıyorum (:


Bu alanı önümüzdeki ay ot spiraline dönüştürmeye karar verdik :)
Şimdilik çeşit çeşit ota ev sahipliğinde: yonca, semizotu, ısırgan, nane, kekik, hardalotu, vs...


Bi vakittir merakım idi, deneyeyim dedim: anason, rezene, hardaotu tohumları attım bi köşeye...


Bunlar da yaz sonunda attığım karışık tohumlardan çıkanlar :)
Bakalım neler varmış içinde...


Bu bahçenin sonbaharını pek bi seviyorum =)



Hmmm... bi de semizotlarının tohum verme zamanı. Seneye dikilmek üzere...


Bahçemizde hummalı çalışmalar da var tabii ki =) Karınca yuvası keşfettim dün, bugün de işaretledim ki kimse basmasın üzerine...


Bunlar da yaklaşık bir hafta önce ektiğim kişniş tohumları =) Mutfağın camı önünde hemencik serpilmeye başladılar...

2 yorum:

  1. Aaaa, o içi boş koni gibi olan şeyler mi semizotu tohumu? Ben de "Bu semizotlarının tohumları nereye uçtu, ben göremedim bile" diye düşünüyordum :)))

    Offf, kör cahilim. Hemen topluyorum tohumları.

    Ne zaman ekmek uygun olur semizotu için?

    YanıtlaSil
  2. =) kolay gelsin
    bence ekimin tam zamanı, ancak soğuklarda korunaklı bi yerde tut derim, üşümesinler ;)

    YanıtlaSil