26.3.12

Solucan Şenliği!

Evet evet! =) Geçtiğimiz ekim ayından bu yana durmaksızın malçladığım Aydos bahçemizin solucanları tam bir şenlik havasındalar!


Dün havanın sımsıcak olmasını fırsat bildim ve kendimi bahçeye attım. Hem malçları kontrol ettim, hem de kompost alanlarının son durumlarına baktım. Elimi attığım yerden solucancıklar fışkırıyordu!




Solucanı bol toprak güzel topraktır. Toprağı havalandırır, ayrıca da gübre bırakırlar. Bakın Prof. Dr. Z. Özer ne demiş:  "Solucanlar, gece çıkarak çürümeye başlayan bitki artıklarını toprak içerisinde açtıklarıkanallara taşır ve beslenirler. Solucan dışkıları humus oluşturur ve toprak verimliliğini artırırlar. 1 m2 bahçe toprağında bulunan 400 adet solucan bir yılda 2,5 kğ. Humus oluşturur. Solucanlar toprakta daima yeni kanallar açarlar. Bu kanallarla toprağı gevşetir, havalandırır ve yağmur sularının birikimini sağlarlar."


Bu konuda daha ayrıntılı bilgi için Solucanlar 'a bi' göz atın derim =)






Son olarak da bahçenin bi kısmında uyguladığım toprak üstü kompost alanını bol kuru yaprak ve parça pinçik ettiğim kese kağıtlarıyla harmanlayıp üzerlerini örttüm ki son yağmurlarla birlikte topraklaşma süreci hızlanabilsin.

Mamma mia!

2 yorum:

  1. yukarıda bahsettiğin yer nerede?
    yardım etmek ve bişiler öğrenmek için gelmek isterim..

    YanıtlaSil
  2. =) teşekkürler, lâkin maalesef özel mülktür, ve bana ait değil, ailemin. Çok fazla onaylamasalar da kaçak olarak bir şeyler yapmaya çalışıyorum ancak. Permablitz ekibinde yer almaya ne dersin, eğer ilgileniyorsan (:
    http://groups.yahoo.com/group/permakultur-turkiye/

    YanıtlaSil