10.2.12

Badem Sütü :)

Yaklaşık 8 senedir süt tüketmiyorum.
Nedeni, vücudumun hazmedememesi idi, lâkin geçen hafta Datça'dayken Yasemen'in köyden getirttiği taze sütü içince anladım ki sorun sütte değil, pastörize "Şeer" sütlerindeymiş. Ağzımda bıraktıkları ekşi tat ve mide ve bağırsaklarımdaki nahoş etkiden dolayı senelerdir tercih etmedim. Onun yerine soya sütüne bağımlı olmuştum, ancak ekolojik ve 'gdo'sal nedenlerden dolayı içmek istemiyordum, en sonunda bırakabildim.

Yeniden şehre döndüm ve yıllardır heves edip te tembelliğimle yapamadığım o şeyi yaptım: Badem Sütü!
Aman efendim ne de kolaymış!
1 bardak bademden (çiğ) 3 bardak süt çıkardım. Pek bi mutluyum :)
Dün akşam üzerlerini örtecek kadar suyla kapatmıştım kendilerini, 


sabaha gevşemiş açılmış gördüm hepsini (:
Sonra da miksere atıp üzerine biraz daha su ekledim frrrrt frrrrrt yaptım oh sütüm hazır!


Bi' de süzgeçten geçirdim, 'posa' tanecikleri de keke katıcam :)




Badem Sütü


1 yorum:

  1. Aynı şekilde ben de elimde kalan badem "unu"nu kekte kullanmıştım. İçi bol narenciyeli ve haşhaşlı hoş bir revani tarzı kek yapabilirsin mesela. Sonra getir yiyelim!

    YanıtlaSil